Samurai

A Boost of Success

How to tell a story of financials in a sensual, exciting and motivating way?

Samurai is a financial advisory agency, working with SMB’s. The thing is, we, as an audience, don’t have room for more pictures of business people in suits, shaking hands over a random graphs. This generic appearance is worn out and fails to produce disruption or excitement. The solution we were looking for arose from defining the brand’s product hierarchy in a methodic yet creative approach.

The 5S's of success

We have redefined the product hierarchy in a very clear way – 5S’s, each of which provides a solution in a different field – business plans, credit and financing, financial management, organizational consulting and mortgage financing. The customer easily finds himself in that map of products, understands what he gets and knows how to benefit solutions tailored to his messures. We have defined a user journey that connects the customer to the brand and makes him a partner in the process, with the understanding that every success story is a two-way story.
The creative strategy was tagged  – A Boost of success/self-confidence/creativity and more and in accordance to that strategy we developed a creative product that connects all of its parts into one holistic picture.

איך לספר ייעוץ פיננסי באופן חישתי, מרגש ומניע לפעולה?

סמוראי היא חברה ישראלית שמייעצת בתחום הפיננסי לארגונים עסקיים מקטן ועד מוסדי גדול. העניין הוא שלנו, כצרכנים, אין יותר מקום בלב לעוד תמונה של אנשי עסקים בחליפות, לוחצים ידיים מעל שולחן עם טאבלטים וגרפים תלושים.
הנראות הגנרית הזו שחוקה ולא מצליחה לייצר הפרעה או ריגוש אצל הצופה. הפתרון שחיפשנו הגיע מתוך הגדרת היררכיית המוצרים של המותג.

חמשת האסים של הפיננסים

הגדרנו מחדש את הפניה המוצרית בצורה מתודית שתהיה ברורה מאד גם ללקוח – חמישה אסים שכל אחד מהם נותן מענה בתחום שונה – תכנית עסקית, גיוס אשראי ומימון, ניהול עסקי וכלכלי, ייעוץ ארגוני ומימון משכנתאות עסקיות. הלקוח מוצא את עצמו בקלות בתוך מפת מוצרי המותג, מבין מה הוא מקבל ויודע לייצר תהליך שתפור למידותיו.

הגדרנו חוויית צרכן שקושרת את הלקוח למותג והופכת אותו לשותף לדרך, מתוך הבנה שכל סיפור הצלחה הוא סיפור דו כיווני.

תחת שורת האסטרטגיהבוסט של הצלחה/בטחון עצמי/יצירתיות ועוד, פיתחנו תוצר קריאטיבי שמחבר את כל חלקיו לתמונה אחת שלמה.