Maxsum

Food & Tech, Environment, Global Agriculture

Seeding the change

At first glance, it seems like a simple solution, but behind Maxsum stand several serious researchers from the Faculty of Agriculture and a few more from different countries.
They developed new sesame varieties that are resistant to mechanical harvesting (that’s a big deal in the sesame universe), with the ability to trace and maintain quality from the moment of sowing until the moment we consume the sesame as oil or really, really good tahini.
This is no small feat; until now, the world has only known sesame that is harvested manually under harsh conditions in third-world countries. MaxSum’s development makes it possible to produce healthy, high-quality crops under humane working conditions.

Most importantly, this is an agricultural development that changes old orders and puts high-quality, super healthy, and delicious food on our table.

Cultivate Wellness

This pioneering global agritech brand is innovating its industry. Our core “cultivate wellness” concept creates a powerful connection: engaging growers with ROI and partnership, empowering distributors to promote healthier products, and resonating with consumers’ personal wellness goals.

From seed to table, this brand is cultivating wellness. It needs only a pinch of salt (:

שינוי גדול מתחיל בגרגר קטן

על פניו מדובר בפתרון פשוט, אבל מאחורי מאקסום עומד מחקר עמוק של חוקרים מהפקולטה לחקלאות ועוד כמה ממדינות שונות.

במאקסום פיתחו זני שומשום חדשים, עמידים לקצירה מכאנית (זה שוס רציני בעולם השומשום), בעלי יכולת מעקב ושמירה על איכות מרגע הזריעה ועד הרגע שבו אנחנו צורכים את השומשום כשמן או טחינה ממש ממש טובה.

זה לא הולך ברגל, העולם הכיר עד כה רק שומשום שנקצר בתנאים קשים באופן ידני ובמדינות עולם שלישי. הפיתוח של מאקסום מאפשר לייצר גידולים בריאים, איכותיים, בתנאי עבודה אנושיים.

הכי חשוב, מדובר בפיתוח חקלאי שמשנה סדרים ישנים ומניח לנו על השולחן אוכל איכותי וסופר, אבל סופר בריא וטעים.

האתגר: לחבר גורמים מתעשיות קצה בעולמות ה-B2B2B לתעשיינים בשווקים שונים, אדריכלי חקלאות מודרנית ומשתמשי קצה תחת פלטפורמת אגריטק אחת – מצע אחד לגדול איתו.

Cultivate Wellness

מותג האגריטק הגלובלי ופורץ הדרך הזה מביא בשורה אמיתית לתעשיה. סיפור המותג שפיתחנו יוצר חיבור עוצמתי ומעורר מעורבות של מגדלים באמצעות החזר השקעה ושותפות, מעצים מפיצים לקדם מוצרים בריאים יותר, ומהדהד עם מטרות הבריאות האישיות של הצרכנים.

היה לנו חשוב לשמור על מותג עם רגליים על האדמה, לעשות שימוש בחומרים מקוריים, צילומים מהשטח, מהמעבדות ומהמפעל. לשמחתנו, פגשנו אנשים עם נכונות ליצור ביחד שינוי.

מהזרע לשולחן, זה מותג שלגמרי מטפח שינוי לטובה. כל מה שצריך זו נגיע של מלח (: